Her i forretningen har vi ikke så meget vrøvl med kunderne. De får rene svar på deres spørgsmål. Og kan de ikke lide svaret, så får de lov til at gå videre til den næste forretning. Det er bare vores stil. Vi gider ikke at være de søde drenge. Vi vil gerne være venlige og tale ordentligt til vores kunder. Men vi vil ikke lyve for dem. Vi vil heller ikke flattere dem. Og ingen komplimenter. Det gør vi klart over for vores kunder. Når de kommer i vores fysiske butik. Eller når de besøger vores e-shop.
Og ved du, hvad? Vi oplever faktisk, at der er rigtigt mange kunder, der sætter pris på vores direkte og ærlige snak.
Den fysiske butik
Kommer du i vores fysiske butik og leder efter fx en af de vådslibere, som du har set på vores site, men ikke kan finde den, ja så har vi ikke begået en fejl. Sådan er det bare. Du må være forberedt på, at alt, hvad du ser i en e-shop ikke nødvendigvis også findes i den nærmeste fysiske butik.
El-værktøj og andet
Det samme gælder for alt det el-værktøj, vi sælger inkl. skruemaskiner. Vi kan ikke garantere, at produkterne også er på lager i den fysiske butik, du går ned til. Derfor anbefaler vi også, at vores kunder køber via vores e-shop. Det sikrer nemlig, at de får det produkt, de lægger i kurven.
Vi har nemlig et centralt lager. Det er der, vi modtager alle varer, og det er derfra, alle ordrer, der kommer via webshoppen, bliver betjent. Og webshoppen bliver opdateret dagligt. Faktisk hver aften – lige efter lukketid for de fysiske butikker. Så ved vi nemlig, hvilke ordrer vi har fået, og hvad vi ikke længere har på lager. Derfor vil jeg sige til alle vores kunder – gamle som nye – brug vores webshop. Den har styr på det.
Nogle vil i den fysiske butik
Men desværre oplever vi, at mange mennesker ikke vil købe værktøj via internettet. Jeg kan personligt godt forstå dem. Men som købmand, så må jeg sige, at deres tilgang ikke er den bedste. De bruger en masse tid på at køre hen til en fysisk butik. Dernæst bruger de tid på at finde den vådsliber eller høvlebænk, de har brug for, og så får de at vide, at den, de ser på kun, er til udstillingsbrug. Når de så spørger, om de må købe den, så må mine ansatte ofte sige nej, det er umuligt. De har så fået besked på at forklare kunden, at værktøjet, de er interesserede i at købe nemt, kan bestilles online. De har også fået besked på, at de skal hjælpe en kunde med det, hvis han eller hun ønsker det.Som for eksempel den tante, der skulle have en høvlebænk.
Det hjælper kunderne og vores ansatte her i de fysiske butikker. Men, der skal dog stadigvæk være plads til, at en kunde kan komme i en af vores butikker og selv se produktet, inden det bliver bestilt via internettet. Og, ja, indrømmet. En gang imellem vil man gerne lige se finishen på de skruer, man har tænkt sig at bestille på nettet, inden man køber dem. Så min taktik: Giv plads, og anbefal!